torsdag 20. november 2014

Adventstid med tente lys

Hei hei alle sammen <3
Det nermer seg første desember med store stormskritt, å noe som tilhører førjulstiden og ventetiden er adventstiden. 
 Så i dag tenkte jeg at jeg skulle vise dere hvor enkelt dere kan lage de adventlysene dere selv vil ha, i akkurat den fargen dere vil ha <3 




Det jeg har gjort er at jeg har valgt meg noen flotte gråe lys, som ikke renner når de brenner. Pyntet dem, akkurat slik jeg vil ha  dem.

Staz har noen flotte rub ons, med tekstene for vert lys man skal tenne, for vær søndag i advent. Synes de er bare så herlige, så de har jeg brukt på fremsiden av lysene mine. Disse er veldi lette å gnikke, for å få trykket over på lyset. Etter på, har jeg brukt ett tynt lag med Krystallvoks, ett lim som egner seg til lys.


Her kan man bruke servietter også, så fremst man IKKE bruker alle tre lagene eller tykke servietter. kun det fremste laget. :)  
Da tar du litt lim på selve lyset, å fester deler av servietten, slik fortsetter du hele veien til du har festet all servietten. etter på bruker du først ett lag med voks på fremsiden, så ett til, gjerne la det hele tørke til dagen etter på. 


Etter dette har jeg valgt pynten med omhu, all pynten jeg har brukt er festet med dobbelsidig tape og 3D puter. etter vert som lyset brennes nedover, kan man enkelt ta av stjerner, og kommer man så langt ned som til bondet, er det super enkelt å ta av. 

Jeg har også til denne torsdagen dekorert en fyrstikkeske. 



Da har jeg valgt å bruke noen herlige ark fra Pion, fra deres flotte jule serie Days of Winter

 

 Den store snøkrystallen fra papirdesign, har fått ett stort å fint lag med "snø" på seg



Her er produktlisten, med direkte link til nettbutikken, som jeg har brukt:


Papirdesign - Snøkrystall
Hvit bånd
Tre stjerner
Bomuls Blonder
Hvite halvperler





Da ønsker jeg alle sammen en flott torsdag, å nyt advenstiden som er rett runt hjørnet <3 

Klem fra DT Silje 


2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails