onsdag 28. mai 2014

Kjøkkenklut

Jeg har strikket kjøkkenklut i Bernat i fargen Mod Blue
TreL har fått inn et flott bomullsgarn som er perfekt til å strikke kjøkkenkluter.
Garnet er litt tykkere enn "vanlig" bomullsgarn, og skal strikkes på pinne 4,5.
Jeg strikket denne kluten på 3,5 (egentlig fordi jeg tok 3,5 av gammel vane.... )
Den neste blir jeg nok å strikke på 4,5, da denne kluten ble litt fast.
Garnet finnes i mange utrolig flotte farger, så her er det bare å velge og vrake.


Strukturen jeg valgte, er 1 rett og 1 vrang på pinne 1, og alle m rett på pinne 2.
Dette gjør at kluten får en "for" og en "bakside", men den blir veldig fin.
 
 Jeg valgte å legge opp 45 masker, og da ble kluten passe stor som jeg vil ha den, men strikker jeg på tykkere pinner, så legger jeg nok opp litt færre masker.
Denne ble ca 20x20 cm.


Fint å sitte ute å strikke i dette nydelige været vi har nå.

Klem,
Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails