tirsdag 25. februar 2014

Stencils 101 - Ny video ♥ Faux Gelli Printing

Heisann! I dag blir det en ny video fra meg. Hvor jeg leker med stensiler, maling og Mosegummi ark. Hvor jeg gjør det som kalles faux gelli printing. Dvs i stedet for å bruke en skikkelig "gelatinplate" å tilføre maling på, så bruker jeg heller mosegummiplate å ha maling på. Så hva skal man med en slik gelatin plate da? Jo man kan lage monoprints med det. På ekte norsk  kan vi si at man lager engangs trykk. Man får aldri det samme resultatet. Det er utrolig spennende og eksperimentere og leke seg slik.

I denne videoen fokuserer jeg bare på stensiler, maling og da min mosegummi plate. Man kan såklart bruke det sammen med stempler, bobleplast, tøy alt mulig rart man kan lage tekstur og mønster med. Og er man ikke fornøyd med et trykk, kan man jo trykke et nytt lag over det ;)

Jeg har en ekte gelli print plate også og er veldig fornøyd med den. Men har man lyst å finne ut om dette er noe man selv har lyst å gjøre. Så kan man jo begynne med en mosegummi plate som koster myyye mindre hehe. Og som dere ser man kan få til masse spennende med disse få produktene. Det er bare fantastien som stopper en :)

Mer forklaring om Gelli Printing kan dere se her: http://www.gelliarts.com/



Som dere ser her kan man leke og gjøre hva man selv ønsker. Og det er like spennende hver gang man lager et monoprint. Hva kommer fram nå hihi! Jeg bruker det innimellom på tags, men mye i AJ bøkene mine og på ark. Arkene kan igjen brukes til bakgrunner, lage papirpynt av og collage osv. Som nevnt over, bare fantasien som stopper.

Her er en liten produktliste:

Liquitex akrylmaling
Claudine Hellmuth Studio akrylmaling
Dylusions Ink Spray
Foam Sheet (mosegummi)
Crafters Workshop - Rain
Tim Holtz Stencil - Schoolhouse
Tim Holtz Stencil - Stars
Artist Sponges

Tusen takk for titten, jeg håper dette inspirerer. Dette blir en serie med videoer framover fra meg. Da jeg planla å filme litt om stensiler. Ante jeg ikke at jeg hadde så mye jeg ville vise. Jeg har en liste og den er så lang at det blir en serie med videoer.

Ha en fin og kreativ uke videre alle sammen♥ 
Hjertelig hilsen Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails