søndag 29. september 2013

Tag med mitt favoritt produkt MicroGlaze :)

Her har jeg laget en tag og bakgrunnen har jeg laget med MicroGlazePan Pastel og Tim Holtz stempel. Enkelt som bare det :) 


Slik ser MicroGlaze ut: 
Dette kan man lese om produktet i TreL's nettbutikk

Developed by Skycraft Designs, MicroGlaze is a protective coating for paper, wood, metal, leather and more. As a paste wax, apply a light coating over the surface needing protection. Wipe away any excess. Instantly water resistant. Acid-Free. 

Can be used with pearlescent powders to create a rub-on, metallic sheen. 
Protects ink jet printed documents (perfect for photos). 
Protects rubber stamped art. 
Protects printed papers (scrapbook) from spills and fingerprints. 
Prevents acrylic painted surfaces from sticking together (altered books).

Det er et utrolig spennende medium å bruke. Jeg beskytter gjerne bildene mine med dette, når jeg leker mye med medium som kan skade bildene mine. Også på lerret og i AJ bøkene mine er dette genialt å ha som topp lag. Men det kan jo og brukes til mere spennende ting som her. 

Hvor jeg har brukt MicroGlaze som "blekk" ved å ha litt MicroGlaze på en glatt overflate og så trykket et stempel i mediumet. Til det er helt jevnt fordelt på hele motivet. 

Deretter har jeg stemplet på vanlig måte på en bakgrunn. Så har jeg påført Pan Pastel med lette strøk. Hvor Pan Pastel fester seg ekstra godt i MicroGlaze og gjør at motivet vises godt. En annen ting som og hadde vært kult, var istedetfor å bruke Pan Pastel, at man brukte feks Dylusions Ink Sprays. Da ville MicroGlaze fungert som en flott resist istedet. 

Jeg har brukt dette produktet i mange år og kommer alltid til å ha det lett tilgjengelig. Det må og sies at den lille boksen er svært drøy! 

Ha en fin fin søndag alle sammen :) Beste ønsker til dere alle sammen ♥

Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails