søndag 13. mars 2011

Bryllupskort

Jeg har laget en serie med bryllupskort - gratulasjonskort, invitasjon og bordkort, med papirer fra Papirdesign.

Til invitasjonen har jeg brukt framsiden og baksiden på arket Invitasjon, beige.
Jeg har også brukt dies fra Spellbinders, Classic Oval Small, Classic Heart og Labels Seventeen. Kanten på toppen er laget med en punch fra Martha Stewart. Jeg har kun pyntet med blonder og hjerter, med tanke på at det gjerne skal lages mange invitasjoner. Med denne bretteteknikken får man også plass til mye tekst og/eller bilder.

Jeg har laget to forskjellige bordkort. Til begge har jeg brukt arket Par i hjerter, beige. Begge er også laget slik at det er plass til godteri i kortene. Til det første har jeg brukt en liten clearbag til å lage godtepose. Hjertet er fra QK. Til eskebordkortet har jeg også brukt hjerte fra QK, og i tillegg blomst fra Kort & Godt.



Til gratulasjonskortet har jeg brukt arket Par i hjerter, beige. Jeg har i tillegg brukt hjertet Doilies - Royal Lace, blomsten Mulberry Sweet Roses i babyrosa og blomsterknopper fra Kort & Godt.

Ønsker dere en fin søndagskveld!
Klem, Lene

2 kommentarer:

  1. Hei, veldig fine kort. Er det mulig å få målene på invitasjonskortet. Jeg har lyst til å prøve noe liknende på mine bryllupsinvitasjoner.

    Mvh Kristin

    SvarSlett
  2. Hei Kristin!

    Invitasjonen er 12 tommer lang og 6 tommer høy. Jeg har laget to brettekanter, en på fire tommer og en på åtte tommer. Da får du et kort som er delt i tre, og hver del er fire tommer. Så skjærer du bare en skrå fra seks tommer og ned til så langt som du vil ha den. Jeg husker ikke hvor langt ned min gikk. Husk at hvis du skal punche ut en blondekant, slik jeg har gjort, tar den ned noe av kanten den også.

    Håper dette var forståelig, hvis ikke så er det bare å spørre igjen :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails